جمعه , ۳ آذر ۱۳۹۶
خانه | نقدوبررسی (برگه 48)

نقدوبررسی

سرگرمی و هنر؛ تقابل یا توازی؟

تندیس،سحر افتخارزاده: گالری “هما” از دوم مرداد، میزبان “واقعیت موازی” علی ملک است. ده تابلوی این مجموعه با مدیوم ترکیب مواد بر مقوا کار شده‌اند، البته همچنان خودکار، ابزار اصلی این هنرمند باقی مانده. تقسیم‌بندی‌های هندسی در پس‌زمینه آثار و شبکه شطرنجی سیاه و سفید، فضایی مجازی در تابلوها ایجاد ...

ادامه نوشته

نقد و بررسی نمایشگاه «ریشه‌ها» در گالری لاله

تندیس: نشست نقد و بررسی “نمایشگاه من ۴، ریشه ها ” روز سه شنبه ۱۳ مرداد ۹۴ در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. در این نشست که با حضور آرمان استپانیان و دکترمحمد مترجم‌زاده برگزار می شود ضمن گفتگو در خصوص عکاسی معاصر و بسترهای آن، آثار هنرمندان شرکت کننده در” نمایشگاه ...

ادامه نوشته

گزارش نمایشگاه ریشه ها

“ریشه‌ها”ی من در ” لاله” هنرمندان این نمایشگاه هر یک به نوعی به بیان دغدغه‌های خود به مثابه  یک “من” در مواجهه با مفهوم “ریشه‌ها” پرداخته‌اند. در این آثار، ریشه‌ها با تعاریف هویت، مکان، جغرافیا، کهن الگوها، تفکرات و ایدئولوژی‌ و نیز با ویژگی‌های زیستی فرد به مثابه انسان بدنمند، ...

ادامه نوشته

تهران مورخ تهران

در این نمایشگاه مجموعه تصاویری از بخش های مختلف یک شهر به نمایش در آمد که تنها، عنوان آن بر بیننده معلوم می کند که از تهران عکاسی شده است. عکسهایی از کالاهای مختلف انبار شده در انبارها، نماهایی از ساختمان های قدیمی و متروک و یا بناهای در حال ...

ادامه نوشته

ماهان مومنی و هنردرمانی

نمایشگاه مجموعه‌ای متشکل از چهار قاب عکس و وسایل پدر مرحوم وی است که بر روی دو میز چیده شده‌اند. میز اول شامل اشیای شخصی از جمله عینک، پیپ، دندان مصنوعی، ناخن‌گیر و … و میزدوم شامل سُرنگ و شیشه‌های داروست که بر روی آن‌ها جملاتی غم‌انگیز با برچسب‌هایی چسبانده ...

ادامه نوشته

مجسمه در میانه

پیکره برنزی انتزاعی که ناخودآگاه ذهن را به تاریخ هنر گره می‌زند در کنار اثر دیگر که نگاهی زنانه به قند و سیگار دارد. گردآوری چنین مجموعه مجردی و برهم‌کنش آن با ماهیت نمایشگاه گروهی و مجسمه سازی معاصر جالب است. این مجموعه در کل گستره‌ای متنوع از آثار فیگوراتیو، ...

ادامه نوشته

دنیای گالری‌ها، لیلا هلر

بخش ششم | نیویورک خانم تقی‌نیا در سال ۱۹۸۲ اولین گالری خود با نام لیلا تقی‌نیا میلانی را در شمال شرقی نیویورک افتتاح کرد و در آن به نمایش آثار هنرمندان تثبیت شده غربی پرداخت در دهه نود او با تمرکز بر بازارهای جنبی هنر به آرامی وارد دنیای هنر ...

ادامه نوشته

سفید در زیرزمین دستان

ایده مرکزی نمایشگاه «سفید»، کاغذ است؛ ماده خام آماده برای شروع آفرینش، زمینه فراهم برای تولید متن، عنصری با قابلیت‌های یادمانی بسیار. کاغذ، ماده‌ای آشنا و ملموس است، سفیدی آن هم ترسناک است و هم وسوسه‌انگیز برای اثرگذاری و ثبت حضور در هستی. حال در این نمایشگاه برخوردهای متفاوتی با ...

ادامه نوشته

خیال راه گریز از جهنم

عکاس مجموعه‌ای مستند-هنری را ارائه می‌دهد که گویی در فضایی سورئال عکاسی شده است. در فضایی که ذرات خاک سرخ منطقه همه چیز را می پوشاند و دیوار، موتور سیکلت، زمین و همه چیز حتا پوست انسان رنگ سرخ دارد. تا این‌جا عکس‌هایی مستند می‌بینیم از منطقه‌ای متفاوت که در ...

ادامه نوشته

گزاره‌ای بر نقش شیرین

سعید چاواری کاریکاتوریستی است که دانش‌آموخته کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران و عضو انجمن نقاشان ایران است. او مدرس دانشگاه و مولف کتاب کاریکاتور استاد‌های موسیقی ایران است. وی با برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی توانسته است خود را به عنوان یک نقاش نوظهور به جامعه‌ی نقاشان ایران ...

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.