دوشنبه , ۲۹ آبان ۱۳۹۶
خانه | نقدوبررسی | نقد (برگه 2)

نقد

فواصل نامطبوع وقاحت هنر، نقد نمایشگاه رضا سمیعی

رضا سمیعی

نقدی بر نمایشگاه رضا سمیعی در گالری سهراب فواصل نامطبوع وقاحت هنر سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی «اثاثیه‌ای با شکل‌های کشیده، فرسوده، پژمرده و پرتمنا، بدان می‌ماند که غرق در رؤیاست؛ گویی بهره‌مند از حیات خوابگردهاست و … بر دیوارها، نشانی از وقاحت هنری نیست…»   اتاق دوگانه، بودلر احساس ...

ادامه نوشته

حسین والامنش هنرمندی دغدغه‌مند و ایده پرداز

حسین والامنش

حسین والامنش هنرمندی دغدغه مند و ایده پرداز نقدی بر نمایشگاه حسین والامنش در گالری پروژه‌‌های آران با عنوان «از کجا آمده‌ام» سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی براساس ثبت تاریخ، اصطلاح هنر مفهومی به جریانی اطلاق می‌شود که اوج آن بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۷۲ میلادی در غرب بوده ...

ادامه نوشته

آرشیو گرافیک کارگاه نمایش در طراحان آزاد

آرشیو گرافیک کارگاه نمایش

درباره‌ی نمایشگاه « آرشیو گرافیک کارگاه نمایش » در طراحان آزاد تا تاریخ جای افسانه را بگیرد شاید سایت تندیس به قلم حافظ روحانی ۴ دهه حتی پس از پایان فعالیت‌های کارگاه نمایش و تعطیلی همیشگی‌ این نهاد هنوز محل رجوع است، هنوز در هاله‌ای از ابهام مانده و هنوز ...

ادامه نوشته

نابجایی، نقد نمایشگاه طبیعت بیجان با حضور ۴۳ هنرمند

طبیعت بیجان

نابجایی، نقدی نمایشگاه طبیعت بیجان با حضور ۴۳ هنرمند نمایشگاه گروهی «طبیعت بیجان» با هنربانی هانی نجم در گالری فردا سایت تندیس به قلم سحر افتخارزاده هانی نجم به درستی خود را نقاش می‌داند و مایل نیست مشخصا عنوان کیوریتور یا هر ترجمه‌ای برای این کلمه را به خود نسبت ...

ادامه نوشته

واقع گرایی اندیشمندانه در آثار وحید محمدی

وحید محمدی

واقع گرایی اندیشمندانه در آثار وحید محمدی نقدی بر نمایشگاه وحید محمدی در گالری آتبین سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی واقع‌گرای اندیشمند سهروردی فیلسوف و حکیم مسلمان با ارایه نظریه حکمت اشراق، نور را در جایگاهی والا و دارای مراتب تجلی متفاوتی نسبت به هستی‌شناسی ایران اسلامی قرار می‌دهد، ...

ادامه نوشته

نقد نمایشگاه یادآورها، آثار مرجان نعمتی در گلستان

مرجان نعمتی گالری گلستان

نقد نمایشگاه «یادآورها»، آثار مرجان نعمتی در گلستان خط باریک گریزان سایت تندیس به قلم حافظ روحانی شاید از سر بخت باشد یا اتفاق که «عکاسی چهره‌نما» به موضوع سه اثر از مجموعه‌ی جدید آثار مرجان نعمتی تبدیل شده است. این تمایل به تصویر کردن این عمارت از بخت، اتفاق ...

ادامه نوشته

نقد نمایشگاه یاسمن نوذری | جهان درهم و تهی

یاسمن نوذری نمایشگاه نقاشی هَمهَمه

جهان درهم و تهی در هَمهَمه آثار یاسمن نوذری نقدی بر نمایشگاه همهمه یاسمن نوذری، گالری دلگشا سایت تندیس به قلم مریم روشن فکر تهی و پر هرچند کلماتی متضاد به شمار می‌آیند، اما در واقع دو روی یک سکه و لازم و ملزوم یکدیگرند. زندگی انسان نیز به طور ...

ادامه نوشته

آذر شریفی | سفره پر از خالی

آذر شریفی

آذر شریفی | سفره پر از خالی نقدی بر نمایشگاه وارونگی آذر شریفی در نگارخانه هپتا سایت تندیس به قلم مریم روشن فکر طبق آمار سازمان جهانی حفاظت از منابع طبیعی حدود ۱۶ هزار گونه از حیوانات و گیاهان در خطر انقراض‌اند و بسیاری از اکو‌سیستم‌ها، تالاب‌ها، جنگل‌ها و … ...

ادامه نوشته

همنوایی عکس و ادبیات به سوی افق‌های روشن

عکس و ادبیات

همنوایی عکس و ادبیات به سوی افق‌های روشن نگاهی به نمایشگاه عکس سونات زخم، کیارش مسیبی در گالری تابستان خانه هنرمندان  سایت تندیس به قلم مریم روشن فکردر تعریف سونات گفته شده، فرمی در موسیقی است که برای نواختن همزمان یک یا گروه کوچکی از سازها تنظیم می‌گردد که در ...

ادامه نوشته

آرمان استپانیان | هرچه پیش‌پا افتاده‌تر بهتر

استپانیان

آرمان استپانیان | هرچه پیش‌پا افتاده‌تر، بهتر نقدی بر آثار آرمان استپانیان سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی در پارکینگ پروانه من بسیاری از تصاویر را که کسی به دنبال آن نیست خریداری می‌کنم. عکس‌های قدیمی، تصاویر خانوادگی بی‌ارزش، مکان‌های نامعلوم یا تبلیغات قدیمی، فیلم‌ها و کارت پستال‌های ساده و ...

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.