یکشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خانه | ویترین (برگه 5)

ویترین

گرامیداشت استاد ابوالحسن صدیقی مجسمه سازی که عکاس بود

ابوالحسن صدیقی

گرامیداشت یکصدوبیستمین سالگرد تولد استاد ابوالحسن صدیقی‌ خالق مجسمه‌های مفاخر ایران سخنران: استاد آیدین آغداشلو به همراه رونمایی از سردیس استاد صدیقی و نمایش فیلم مستند «سرآمد» دوشنبه ۱۵ آبان ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران استاد ابوالحسن خان صدیقی را همگان با مجسمه‌ها و نقاشی‌هایش ...

ادامه نوشته

واقعیت مبهم در هستی شناسی فردی هنرمندان در گالری فرمانفرما

واقعیت مبهم

واقعیت مبهم در هستی شناسی فردی هنرمندان در گالری فرمانفرما گزارش تصویری نمایشگاه گروهی با عنوان واقعیت مبهم این هفته در گالری فرمانفرما شاهد نمایشگاه گروهی هستیم با عنوان «واقعیت مبهم» که با رویکردی سوررئال نگاهی به سه نسل هنرمند ایرانی دارد. هنرمندانی همچون ایران درودی، علیرضا اسپهبد، قاسم حاجی زاده، ...

ادامه نوشته

تاثیر هنر یونان بر چهره‌ نگاری ایران باستان

چهره‌نگاری

تاثیر هنر یونان بر چهره‌ نگاری ایران باستان قسمت دوم سایت تندیس به قلم مهسا کریمی در شماره‌ی پیشین چهره‌نگاری ایران از دوران نوسنگی تا پایان دوران هخامنشی بررسی شد. در ادامه وضعیت چهره‌نگاری در پی ورود یونانیان به ایران و اثرات این وضعیت سیاسی بر هنر و به‌ویژه چهره‌نگاری ...

ادامه نوشته

خودکشی روتکو در پرده‌ای از ابهام

خودکشی روتکو

خودکشی روتکو در پرده‌ای از ابهام خلاصه کتاب تاریخ هنر معاصر جهان | اوج و افول مدرنیسم | اکسپرسیونیسم انتزاعی، خوانش نوین از مدرنیسم علیرضا سمیع آذر | موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر سایت تندیس تلخیص سارا حسینی خودکشی روتکو در سال۱۹۷۰، تغییرات رفتاری با کارهایش در پی‌داشت و ...

ادامه نوشته

دنیای هنر معاصر با ضیافت شمنی، مجسمه‌های کیم سایمنسن

دنیای هنر معاصر کیم سایمنسن

دنیای هنر معاصر دنیاگردی مجله تندیس شماره ۳۶۱ | ترجمه سجاد عمادی «ضیافت شمنی»: مجموعه مجسمه‌های کیم سایمِنسِن نیویورک، امریکا: گالری جیسن ژاک نمایشگاهی انفرادی با عنوان «ضیافت شمنی» از کارهای اخیر هنرمند فنلاندی، کیم سایمِنسِن برگزار نموده است. نمایشگاه، مجسمه‌های جدیدی از مجموعه مشهور هنرمند، «مردم خزه پوش» که ...

ادامه نوشته

پیدایش موزه اینستاگرام | کارخانه‌های سلفی

موزه اینستاگرام

کارخانه‌های سِلفی: پیدایش موزه اینستاگرام درباره نقش اینستاگرام در رشد و توسعه موزه‌های هنر | بخش نخست مجله تندیس شماره ۳۶۱ |  ترجمه: علیرضا بهارلو هنگامی که «موزه آیس‌کِریم»۱ در سال ۲۰۱۶ در نیویورک دایر شد، بیشتر یک کنجکاوی گذرا بود تا رقیبی برای مثلا «موزه هنر امریکایی ویتنی» که ...

ادامه نوشته

مجله تندیس شماره ۳۶۱ منتشر شد

مجله تندیس شماره 361

• شماره‌ی سیصد‌وشصت و یکم مجله تندیس روز ۹ آبان ۱۳۹۶ منتشر شد. تصویر روی جلد این شماره یکی از آثار «پائولا رگو» است. سردبیر در سرمقاله یادداشتی را با عنوان «آب و آسیاب مطبوعات» نوشته است. در بخش وقایع‌نگار تندیس سیدعمادالدین قرشی درباره «ما خاطره می‌سازیم»؛ شروین طاهری «بحران ...

ادامه نوشته

فواصل نامطبوع وقاحت هنر، نقد نمایشگاه رضا سمیعی

رضا سمیعی

نقدی بر نمایشگاه رضا سمیعی در گالری سهراب فواصل نامطبوع وقاحت هنر سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی «اثاثیه‌ای با شکل‌های کشیده، فرسوده، پژمرده و پرتمنا، بدان می‌ماند که غرق در رؤیاست؛ گویی بهره‌مند از حیات خوابگردهاست و … بر دیوارها، نشانی از وقاحت هنری نیست…»   اتاق دوگانه، بودلر احساس ...

ادامه نوشته

مکتب نئوکلاسیک پدیده‌ای پست مدرن

مکتب نئوکلاسیک

مکتب نئوکلاسیک پدیده‌ای پست مدرن خلاصه کتاب جهانی شدن و هنر جدید | قسمت پایانی نوشته ادوارد لوسی اسمیت | ترجمه دکتر سمیع آذر | نشر نظر سایت تندیس تلخیص مهدیه شادمهر در نیمه نخست پس از جنگ جهانی اول رژیم‌های اقتدارگر همواره بر آن بودند که با ترویج گرایش‌های ...

ادامه نوشته

حسین والامنش هنرمندی دغدغه‌مند و ایده پرداز

حسین والامنش

حسین والامنش هنرمندی دغدغه مند و ایده پرداز نقدی بر نمایشگاه حسین والامنش در گالری پروژه‌‌های آران با عنوان «از کجا آمده‌ام» سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی براساس ثبت تاریخ، اصطلاح هنر مفهومی به جریانی اطلاق می‌شود که اوج آن بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۷۲ میلادی در غرب بوده ...

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.