دوشنبه , ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خانه | نقاشی

نقاشی

مجتبی حجازی، بیان یا اجرا؟ مسأله این است

مجتبی حجازی گالری صا

نمایشگاه نقاشی‌های مجتبی حجازی در «صا» بیان یا اجرا؟ مسأله این است سایت تندیس: به قلم حافظ روحانی سومین نمایشگاه نقاشی مجتبی حجازی در یک سال و نیم؛ این یعنی این هنرمند متولد اصفهان، لااقل در این مدت بسیار پرکار بوده و مشتاق به نمایش آثارش. او این‌بار مجموعه‌ای از ...

ادامه نوشته

میر محمد فتاحی، تو خود نیز به یادآر!

میر محمد فتاحی زیرزمین دستان

میر محمد فتاحی، تو خود نیز به یادآر! نقدی به «یاد-آوری»؛ نمایش انفرادی آثار میر محمد فتاحی در گالری زیرزمین دستان سایت تندیس: به قلم سحر افتخارزاده Memento Mori (به یادآر که تو نیز خواهی مرد!) از موضوعاتی است که هنرمندان بسیاری در آثار خود به آن پرداخته‌اند. یادآوری مرگ ...

ادامه نوشته

علی نصیر، چیزی جدید و نامنتظر

علی نصیر

علی نصیر، چیزی جدید و نامنتظر نقدی بر نمایشگاه علی نصیر در گالری اُ سایت تندیس: به قلم جاوید رمضانی در هنگام اولین بارش زمستانی در مکان جدید گالری اُ به نمایشگاهی وارد می شویم که نقاشی تنها در مقام یک پدیده مستقل مطرح می‌شود. مجموعه‌ای از رنگ‌های فام و ...

ادامه نوشته

احمد اسفندیاری، ما گذشته را از منظر حال می‌بینیم

احمد اسفندیاری

احمد اسفندیاری، ما گذشته را از منظر حال می‌بینیم نقدی بر «نقاش آبی‌ها» آثار احمد اسفندیاری در گالری آرت سنتر سایت تندیس: به قلم جاوید رمضانی زنده‌یاد احمد اسفندیاری (۱۳۹۱-۱۳۰۱) در تهران متولد شد. وی بعد از گذراندن دوره دبیرستان و پشت سر گذاشتن کنکور، وارد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه ...

ادامه نوشته

گفتگو با اکبر یادگاری، هنر امری آفرینشی است و نه یادگرفتنی

اکبر یادگاری تروما از کلن گالری اتبین

گفت‌وگو با اکبر یادگاری به بهانه نمایشگاه نقاشی «تروما از کلن» در گالری آتبین با هنربانی جاوید رمضانی هنر امری آفرینشی است و نه یادگرفتنی سایت تندیس: حافظ روحانی این گفتگو در روزنامه اعتماد ۳ بهمن ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است. نخستین نمایشگاه آثار اکبر یادگاری در تهران و در ...

ادامه نوشته

هنر مدرن و رویکرد آوانگارد | بخش دوم

هنر مدرن

هنر مدرن و رویکرد آوانگارد | بخش دوم خلاصه کتاب تاریخ هنر معاصر جهان | اوج و افول مدرنیسم  علیرضا سمیع آذر | موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر  سایت تندیس: تلخیص سارا حسینی در بخش گذشته دیدیم که کلمنت گرینبرگ از زاویه‌ای دیگر به بررسی جریان اکسپرسیونیسم انتزاعی ...

ادامه نوشته

نقدی بر نمایشگاه نوستالژیا، رنگ‌های گذشته

نمایشگاه نوستالژیا فرهنگسرای نیاوران

نقدی بر نمایشگاه نوستالژیا، رنگ‌های گذشته  نگارخانه شماره ۲ نیاوران سایت تندیس: به قلم مریم روشن فکر  «آن هنگام که خلقت آغاز شد و ماشین زمان به حرکت درآمد گذشته شکل گرفت و حسرت از دست رفته‌ها معنا پیدا کرد و نوستالژیا آغاز شد.» این جمله آغاز نمایشگاهی است با ...

ادامه نوشته

محمدعلی حدت از آخرین نقاشان پلاکاردهای سینمایی

محمدعلی حدت از آخرین نقاش پلاکاردهای سینمایی

  محمدعلی حدت از آخرین نقاشان پلاکاردهای سینمایی نگاهی به فعالیت های محمدعلی حدت سایت تندیس: مریم روشن فکر محمدعلی حدت نقاش و طراح گرافیکی است که خاطرات نسلی از سینما دوستان را به تصویر کشیده است. حدت متولد آبان ماه ۱۳۲۷ در شهر یزد است. او دیپلم خود را ...

ادامه نوشته

زهردان‌ها و جام و حوری یحیی گمار و همین و بس

زهردادن یحیی گمار گالری ثالث

نگاهی به نمایشگاه نقاشی یحیی گمار در گالری ثالث زهردان‌ها و جام و حوری و همین و بس سایت تندیس به قلم سحر افتخار زاده اولین چیزی که در این نمایشگاه جلب توجه می‌کند، نبودن متنی بعنوان استیتمنت(گزاره) هنرمند است. گمار در پاسخ به چرایی این کمبود می‌گوید؛ “آنجا که ...

ادامه نوشته

تقدس کار | نقدی بر نمایشگاه علی گلستانه

علی گلستانه گالری مریم فصیحی هرندی

نقدی بر نمایشگاه «گل یاس بنفش» در گالری مریم فصیحی هرندی سایت تندیس: به قلم جاوید رمضانی تقدس کار هنرمند چون دوستدار تجربه ناب است به موضوعات و اعیانی که پیش‌تر از معنا اشباع شده‌اند رضایت نمی‌دهد. این به آن معناست؛ که در برخورد با تصویر یک منظره هنگامی که ...

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.