یکشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خانه | گفتگو (برگه 6)

گفتگو

حامد صحیحی در طراحان آزاد

باید گفت تاکنون بیشتر آثار حامد صحیحی خاصیت مجموعه‌ای داشته‌اند و نمایشگاه «یازش» را هم نمی‌توان خارج از این روال بررسی کرد. البته به گفته خود صحیحی این مجموعه بیش از دیگر کارهایش، قابلیت دیده شدن مجزا از هم را دارند. او درباره ارتباط  این مجموعه با کارهای قبلش می‌گوید: ...

ادامه نوشته

امین آقایی از پشت شکاف در

آثار امین آقایی در این مجموعه تنها از لکه‌های رنگی تشکیل شده؛ لکه‌های رنگی‌ای که به گفته خودش شکاف‌های برای دیدن گذشته هستند. او درباره فرم کارش می‌گوید: «فرم در این کارها برایم بسیار مهم بود و از آن گذشته ترتیب چیدمان کارهای این نمایشگاه به گونه‌ای است که در ...

ادامه نوشته

مصطفا اکبری در گالری مهروا

نقاشی‌های مصطفا اکبری تلفیقی از تصویرسازی،‌ طراحی و نقاشی هستند. نقاشی‌های او نگاهی ویژه به کودکان کار دارد و به گفته خودش ایده اولیه کار را از دختران گل‌فروش گرفته است. این تصویرساز‌یها برای بیان‌شان از عناصر مستقیمی بهره جسته‌اند که بسیار سریع به مشکلات کودکان کار اشاره کرده است. ...

ادامه نوشته

شیرین پرتوی مدیر گالری شیرین

بررسی این روند رو به توسعه از منظر تحقیق و ثبت این اتفاقات می‌تواند باعث بازنگری و روشنگری مسیر آینده برای جامعه هنری باشد. از این پس سلسله گفتگو‌هایی در جهت این پژوهش با گالری‌داران، مجموعه‌داران و دست‌اندرکاران هنر را خواهیم داشت که به صورت مستمر در سایت تندیس منتشر خواهد ...

ادامه نوشته

نمایشگاه «نو سیگنال» احسان ضیائی

در آثار احسان ضیائی فرم‌های خلاصه شده‌ای را می‌بینیم که از سطح بوم جدا شده‌اند؛ ناخواسته ذهن‌ام سراغ «کازمیر مالویچ»، هنرمند سوپره‌ماتیست روس می‌رود؛ مالویچ در توضیح فرم‌های خالص خود می‌گفت: «هنر دیگر در خدمت به دولت و مذهب نیست و آن اشتیاق را ندارد که تاریخ و آداب و رسوم ...

ادامه نوشته

هنر را باید لوکس دید

پاسخ ماشینی و هزل آمیز کلوآکا‌ها از سال‌های 2000 نه تنها ماهیت عاری از حرارت هنر مفهومی را در آن برهه مورد چالش قرار داد که نمایانگر بحران عمیقی در غیر انسانی کردن پست مدرنیسم نیز بود. البته دلووی از سال‌های 97 که در چین تصاویری را بر بدن خوک‌های ...

ادامه نوشته

داستان‌های ناتمام کریم نصر

در نمایشگاه «آخرین تپه شرق»، نصر به برخورد شرق و غرب توجه کرده بود. او به قدرت تصویرهای غربی و هالیوودی و تاثیر آن‌ها بر فرهنگ ما اشاره کرده بود. به گفته او، این فرهنگ است که در ذهن ما نفوذ می‌کند و این ساختار تصویری دست کمی از حمله ...

ادامه نوشته

اسدالله کیانی در ساربان

در این نمایشگاه اسدالله کیانی ۳۰ کار را به نمایش گذاشته است. به گفته خود او استانداردهایی در ابعاد کارهایش وجود دارد. وی اضافه می‌کند: «البته که ابعاد با توجه به خود کار و نظر من بوده است اما متاسفانه باید بگویم بسیاری از ابعاد کارها بر اساس قاب‌های آثار فروش ...

ادامه نوشته

گفتگو با ابراهیم حقیقی

. در نگاه اول فضای گرافیکی عکس‌ها جلوه می‌کرد و در ادامه حضور نگاهی که می‌خواست سنت را با این فضای گرافیکی تلفیق کند. بی‌اقرار به گمانم ابراهیم حقیقی جریانی تازه را در مسیر کارهایش رقم زده و به نظر می‌رسد او در این تجربه و نگاهی از این جنس ...

ادامه نوشته

گفت‌وگوی شهروز نظری با حسین سلطانی

حسین سلطانی

هربار که پیکان اسقاطی را در میانه‌ی علفزاری می‌بینم یا چند اتومبیل اوراقی که کنار‌ جاده روی هم چیده باشند، نقاشی حسین سلطانی به یاد می‌آید. با وجودی که طی این سال‌ها پیکان‌کشی و نقاشی از اتومبیل، دستمالی بسیار شده و به‌عنوان کلیشه‌ای نخ‌نما فرض می‌شود، اما سلطانی به دور از ...

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.