خانه | خبر | سلول­‌های زیر میکروسکوپ دیمن هرست در گاگوسیان نیویورک

سلول­‌های زیر میکروسکوپ دیمن هرست در گاگوسیان نیویورک

سلول­‌های زیر میکروسکوپ دیمن هرست در گاگوسیان نیویورک
نقاشی­‌های “فضا-رنگ”

سایت تندیس ترجمه نرگس بهروزیان

Damien Hirst Colour Space Paintings 3

دیمن هرست در رابطه با مجموعه “فضا-رنگ” میگوید: در اصل  می­خواستم نقاط (لکه­‌ها) طوری بنظر برسند که گویا توسط انسانی کشیده شده اند که سعی داشته شبیه به یک ماشین نقاشی کند. نقاشیِ “فضای رنگی”(فضا-رنگ) به عنصر انسانی برمی­گردد، بنابراین در اصل؛ شما خطاپذیریِ دست انسان را در لکه ها و ناهماهنگی­‌ها مشاهده می­کنید. نکته­‌ای که  واقعا برای من حائز اهمیت است ، این است که هیچ دو رنگ دقیقی وجود ندارند که در یک نقاشی تکرار شوند. و من به آنها به عنوان سلول­های زیر میکروسکوپ نگاه می­کنم.

گالری “گاگوسیان” هم اکنون میزبان نقاشی های دیمن هرست  که در راستای ارائه پیشین خود در سال جاری، در اولین سری نمایشگاه در امریکا، نقاشی­های “فضا-رنگ” است.Damien Hirst Colour Space Paintings 4

با تکامل یافتن از نقاشی­های “نقطه ای” که درمیان شناخته شده ترین آثار هرست هستند، نقاشی های “فضا رنگ” به طبیعت آزاد  و خود انگیخته ی دو نقاشی اولیه وی به سال ۱۹۸۶ یعنی حدود سی سال پیش برمی­گردد.

همان طور که هرِست به یاد می آورد و اینگونه بازگو میکند: “اولین نقاشی لکه‌­ای من بی­دقت و با چکه­‌های رنگ  کشیده شد  و به هیچ وجهه مینی­مالیستی نبود. در آن نقاشی من با آنچه که در ابتدا به عنوان سردی مینی­مالیسم تصور می­کردم و اکسپرسیونیسم انتزاعی پرشوری که با آن بزرگ شده بودم در گیر بودم.

زمانی که نقاشی را کشیدم ،گیرا به نظر نمی­رسید و به دلیل انعطاف ناپذیری شبکه و به خاطر از  بین بردن آن آشفتگی، بلافاصله آن را رها کردم، اما بعد از انجام “کاتالوگ نقطه ای” ، مجذوب آن نقاشی اولیه شدم و می­دانستم که دوباره به آن برمی­گردم.

در حالی که در آغاز؛ نقاشی نقطه­‌ای به عنوان مجموعه‌­های بی پایانی در نظر گرفته می­شدند، نقاشی “فضا –رنگ” به تعدادی محدود در سال ۲۰۱۶ آغاز و تکمیل شدند.Damien Hirst Colour Space Paintings 2

برای نقاشی­های نقطه­‌ای اخیرا یکسری قوانین منتشر شده. هیچ تک­رنگی در هیچ نقاشی­ای تکرار نمی­شود. اندازه ی نقطه­‌ها ، با قطری متغییر از ۱/۴ اینچ تا  ۴ اینچ در هر اثر ثابت است. با این حال نبودِ منطق شبکه و تناسب دایره­های کامل  در فضای رنگی، نسبت به نقاشی­های نقطه‌­ای، احتمالی‌­تر و بی دقت­تر به نظر خواهند رسید. اینجا دایره‌­ها یا دیسک‌های ناقصِ  هرِست؛ مانند توده­ای از ذره­‌های زیر میکروسکوپ در شورشی رنگی با یکدیگر برخورد می­کنند و هم­پوشانی دارند.

نقاشی”فضا رنگ” به­طور ویژه نقاشی­های” “veilهرست را در نمایشگاه گاگوسیان بورلی هیلز (که در ماه مارس افتتاح شد)، بررسی می­کند. در مجموعه نقاشی­های veil؛ هرست به  سری نقاشی­های بصری  candy))/(ابنباتی) اوایل دهه ی نود خود بازمی­گردد؛ که در آن رنگ­های روشن در بیضی­هایی رها با تکنیک ” “impassto(خطوط یا رنگ گذاری  ضخیم) و نقطه ای سبک “پوینتینیسم ” یا نقطه-نقطه ای هم­پوشانی می­کند. نقاشی­های “فضا رنگ”به طور مشابه  اثر متقابل دستاورد  هرِست بین عقلانیت و قاعده­مندی و هیجان­گرایی را نمایان می­سازد.

دیمن هرِست در سال ۱۹۶۵ در بریستون انگلستان متولد شد  . در لندن و دوُون زندگی و فعالیت میکند.Damien Hirst Colour Space Paintings 1

نوشته‌های پیشنهادی

ساتبیز دوبی

در حراج ساتبیز دوبی سپهری، یکتایی و محصص همپای پیکاسو و هرست

سپهری، یکتایی و محصص همپای پیکاسو و هرست، در حراج ساتبیز دوبی علی بنی صدر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.