یکشنبه , ۱ مهر ۱۳۹۷
خانه | پژوهش | معرفی عکاسان معاصر | دیلن هاستر

معرفی عکاسان معاصر | دیلن هاستر

دیلن هاستر | معرفی عکاسان معاصر
آشنایی با عکاسان معاصر  در پرونده آنچه برعکس می‌نماید

سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش

دیلن هاستر  Dylan Thomas Healy Hausthor

Dylan Hausthor 18

متوجه شدم دیلن هاستر رنج می‌کشد، چه از همسایه فقیرش، چه از تغیرات اقلیمی طبیعت اطرافش. او دلش را به سلاح و اسلحه گرم کرده، و هر جنبنده‌ایی در اطرافش را مورد هدف قرار می‌دهد. این را خودش در توصیف مجموعه «هایلافت» گفته است. البته چه عمل زیبایی که اسلحه او دوربین‌اش، و اهداف او همان نگرانی‌هایش هستند. شاید عکس‌های او از منظری یادآور این جمله نیچه باشد که گفت: «هر روز بیشتر به این واقعیت پی می‌برم که زندگی را نمی‌توان تحمل کرد مگر دیوانگی چاشنی آن باشد.»Dylan Hausthor 3

نمی‌توان با قطعیت در مورد سبک عکاسی دیلن صحبت کرد اما این نکته را می‌توان با اطمینان گفت که عملکرد هنر دیلن، پیوند بین فیلم‌های اسلاید، جهت تبدیل آنها به شکل و شمایل افسانه‌ها‌ و اساطیر می‌باشد. علاقه‌ی او به آستانه رشد و پیشرفت انسان با حماقت بسیار عمیق و بی‌پایان او، باعث شده موضوعات داستان‌هایش اغلب در گوشه کنار جاده‌های کثیف و عموماً بالای تپه‌ها اتفاق بیافتد.Dylan Hausthor 11

دیلن هاستر کارشناسی هنرهای زیبای خود را از دانشگاه هنر مین دریافت کرده است. و کارهایش در سطح ملّی و بین‌المللی مختلفی نمایش داده شده است. او در بهار ۲۰۱۵ ویلت‌پرس ( Wilt Press) را تأسیس نمود و هم‌اکنون در زمینه عکاسی سینمایی، نشر کتاب، عکاسی و ویراستاریی در مجله ویلت مشغول به کار می‌باشد.Wilt magazine

او جوایز متعددی در زمینه عکاسی دریافت نموده است. از بین آنها می‌توان به دریافت جایزه لنزکالچر در سال ۲۰۱۸ اشاره نمود. مشخصه کارهای او نمایش بیش از اندازه گوزن می‌باشد.Dylan Hausthor 7

دیلن هاستر از محله‌ای (درجنوب ورمونت) بالا آمد و پیشرفت کرد که همسایگانش نمی‌توانستند از پس هزینه‌های خود برآیند. رودخانه نزدیک خانه کودکی‌اش شروع به خشک شدن کرد و این موضوع او را بیش از هر چیز دیگری به هم ریخت.

عکس‌ها و کتاب‌های دیلن یک نوع مشغولیات و یک نوع عقده‌گشایی احمقانه با دنیای خود است. کارهای او در گالری‌های ملّی و بین‌المللی مختلفی توسط فستیوال‌های فیلم آنامورفیز پرایز، فوتوکپی کلاب، هامبرت آرت فاندیشن و گالری‌های مختلف نمایش داده شده است.Dylan Hausthor 14

دیلن روزها با استاد سابق‌اش جان فایرمن بر روی پروژه مستند خود کار می‌کند. او در زندگی سراسر خلاقانه خود به عنوان یکی از بنیان گذاران ویلت‌پرس، (استودیو تولید و چاپ و نمایش آثار هنرمندان بین‌المللی،) مدام در حال رفت و آمد در قلمرو ممتاز‌ خود یعنی ساخت تصاویر، ویرایش و چاپ مجله است. در این قلمرو او به خوبی در جدا کردن گندم از پوسته آن مهارت پیدا کرده است. هم در کار خود و هم در کارهای تولیدی هنرمندان دیگر.

دیلن در پاسخ به این سوال که از نظر او زیبایی‌شناسی چه معنایی دارد اینگونه بیان داشته که : «زیباشناسی و علاقه‌ی من در یک کار را می‌توان همان نقطه دیدِ خارق‌العادهِ قدیمی بودن عکس دانست. من و امثال من ملهم از سبک خاصّ تصاویر دهه ۹۰ هستیم. تصاویری مانند آنچه در سبک فیلم‌سازی هارمونی کارین یافت می‌شود. اما همچنین مجذوب پساپست‌مدرنیسمی که اکنون درون آن قرار داریم نیز هستیم. و سوال من اینجاست چطور این دو نتوانستند به هم متصل شوند! »Dylan Hausthor 25

دیلن درباره عکس‌های خود اینگونه اظهار داشته که : «عکس‌ها و فیلم‌سازی من یک نوع عبادت است. کارهایم تصورّات و رایحه‌ی هستی را به قطعات پارادوکسیکال تبدیل کرده و در لباسی مبدّل (مانند مردمی که در پیرامون شهر زندگی می‌کنند،) عرضه می‌شوند. »

دیلن در طول فعالیت هنری خود جوایز متعددی هم در زمینه‌ی عکاسی و هم در زمینه‌ی فیلم‌سازی و… بدست آورده است که از آن جمله می‌توان به: گاما گرنت، اسپیدول، MECA Alumni، آنامورفیز، هونوریبل میشن و جایزه آرتیست بوک اشاره کرد.Dylan Hausthor 24

همانگونه که اشاره کردیم دیلن مؤسس ویلت‌پرس نیز می‌باشد. ویلت‌پرس در واقع یک مجله هنری و موسیقی است که توسط او و پال گیلموث بنا شده که در هر سال دو شماره از آن به چاپ می‌رسد و در هر شماره به معرفی هنرمندان محلی و بین‌المللی بطور برجسته پرداخته می‌شود. هم‌اکنون مجله در چاپ سوم به سر می‌برد. از نگاه دیگر ویلت‌پرس یک پلت‌فرم کیوریتوری در کمک به هنرمندان بعضاً نوپا جهت هدایت آنان و اختصاص فضا برای بیان و نشان دادن کارهایشان نیز می‌باشد.Dylan Hausthor 19

«خداوند آشغال‌هایش را می‌سوزاند» و «من عکس می‌گیرم و می‌میرم» دو نمایشگاه انفرادی هنرمند بوده که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۴ بر پا کرده است. همچنین دیلن دو نمایشگاه دو نفره با پال گیلموث و تیلور گیلمت داشته و از سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت داشته است. وی همچنین در زمینه‌ی فیلم، نمایش‌های انفرادی و گروهی متعددی در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ داشته است.Dylan Hausthor 22

شماره‌های قبلی این پرونده را در لینک‌های زیر مشاهده کنید:

Annie hanen 31

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت …

۰ comments
Annie hanen 31

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت …

۰ comments
Nick Hannes 40

نیک هنس عکاس حریص

نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» می‌شناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنز‌کالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت …

۰ comments
Ellie davies 13

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته …

۰ comments
Brian Taylor 16

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست …

۰ comments
2e1c7110 9783 4512 b8ba f75f178d88be

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، …

۰ comments
2010 Deictor 02 690x1031

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی …

۰ comments
lisa kereszi 16

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به …

۰ comments

نوشته‌های پیشنهادی

شهید العلم عکاس بنگلادشی

در جریان دستگیری شهید العلم، عکاس بنگلادشی چه گذشت

در جریان دستگیری شهید العلم، عکاس بنگلادشی چه گذشت سایت تندیس ترجمه نرگس بهروزیان داکا، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.