چهارشنبه , ۲ خرداد ۱۳۹۷
خانه | پژوهش | مکتب لایپزیگ، هنرمندانی از آلمان غربی

مکتب لایپزیگ، هنرمندانی از آلمان غربی

مکتب لایپزیگ، هنرمندانی از آلمان غربی

قسمت ششم

سایت تندیس: ترجمه محمد عبقری

Christoph Ruckhäberle نسل بعدی نقاشان که بسیاری از آنها اهل آلمان غربی بودند، بواسطه تحصیلات سنت گرایانه خود در لایپزیگ حضور داشتند و هزینه‌های کم و زندگی آرام باعث شده بود که برای یک دوره طولانی در آنجا اقامت کنند.

در سال ۲۰۰۱، گروهی از این هنرمندان گردهم جمع شده و نگارخانه لیجا را در برلین افتتاح کردند، اقدامی که در بستر همکاری میان آنها شکل گرفت و دو سال حضور ماندگار را در عرصه هنر تجربه کرد.

اگرچه راخ در تامین بودجه مالی این گالری سهیم نبود، اما لیبکی حضور پررنگ و فعالی داشت و به عنوان رئیس بزرگ گروه، شرایط بازگشت کریستین هیرانتو را که سرپرست گروه بود فراهم کرد و از تمام کلکسیونرها نیز برای حضور در گالری لیجا دعوت به عمل آورد. بیشترین سرمایه گذاری توسط رابلزها صورت گرفت که سه اثر هنری راخ را خریداری کردند.Matthias Weischer 2 لیبکی گالری را زمین بایری در نظر گرفته بود که کار گروهی سه هنرمند آن را بارور می‌کرد و او می‌بایست همچون برادری دلسوز و نگران راهنمای آنها باشد.

تنوع فرهنگی و وجه مشترک هنروران مدرسه جدید لایپزیگ، موضوع اصلی نقاشی‌های رابل در نمایشگاه هنری‌اش بود. این نمایشگاه تا ۲ آوریل در ماس موکا دایر بود و پس از آن در سانتافه (مرکز ایالت نیو مکزیکو)، واشنگتن، سیاتل و سالت لیک سیتی(مرکز ایالت یوتا آمریکا) برگزار شد.

این هنروران جوان لایپزیگ همانند استاد خود راخ، نقاشی‌های خود را با هنرهای نمایشی تلفیق می‌کردند.

مثلا ماتیاس ویسچر، اتاق‌های خالی را رنگ آمیزی می‌کرد که در این هنر او، حضور ساکنان خانه در فضایی انتزاعی جان می گرفتند. او در اثری با عنوان «تقسیم شده»، نقاشی دو لته‌ای که گوشه اتاقی را نشان می‌داد، او اتاقی خالی را به تصویر می‌کشد که تنها تصویر یک زن برهنه در آن دیده می‌شود. او دیوار را به وسیله لایه‌های رنگ قهوه‌ای ایجاد کرد که گاهی خطوط مبهمی ظاهر و گاه این خطوط محو می‌شدند و این هنر نقاش بود که  می‌توانست به دیوار جانی دوباره بخشد.Matthias Weischer در نقاشی بلند پروازانه «سنت لاجروس» که گویی سبک هنری اواخر قرن ۲۰ را شکوه و عظمت بخشیده و یک دوره بازآموزی را برای نقاشی‌های قرن ۲۰ تداعی می‌کند: باریکه‌هایی از رنگ که تاریک روشن پنجره‌ها و تلالو نور چراغ را خیره کننده جلوه می‌دادند.

نقاشی‌های سه لته (تابلوهای سه قسمتی که به هم لولا شده‌اند)، شیوه هنری نوینی است که مکتب اکسپرسیونیسم انتزاعی را به نمایش می‌گذارد. دسته‌های گل و چراغ‌های دیواری که بر بوم سفید نقش می‌بندند از جمله المان‌هایی هستند که در آثار هنری ماتیس نیز دیده می‌شود و همچنین ارائه تصویر مبهمی از فضای خانه‌ها که در چارچوب اصول رئالیستی شکل گرفته‌اند.Christoph Ruckhäberle2 در هنر مبالغه‌آمیز کریستوف روچابرله، جوانان دست و پا چلفتی و غریبه‌ای خودنمایی می‌کنند که این صحنه تجسم عینی فضاهای خیابانی می‌باشد؛ که در آثار دو چریکو و بالتوس نیز دیده می‌شود و این امر معلول نادیده گرفتن اصول هنری توسط این هنرمندان می‌باشد.

سبک معماری پیچیده کوبه که آمیخته‌ای از تصاویر مبهم و گرافیکی موریس اشر و رنگ‌های تک ضربی می‌باشد، همانند بازی‌های ویدئویی یک واقعیت ساختگی را نمایش می‌دهند که با چرخش قلم مو (براش استروک) بر جان کاغذها شکل می‌گیرد.Escher تیلو بوم گارتل با سیاه قلم خود از هجوم رنگ‌هایی که در صحنه پردازی‌های تخیلی راخ نقش آفرینی می‌کردند، فاصله گرفته است، شبیه به تابلویی که رابلزها خریده بودند و تصویرگر دو فردی بود که در گوشه‌ای از آسیا و در یک فضای شهری جای گرفته‌اند و روشنای برکه اختاپوس‌ها را نیز در سفیدی محو کرده بود تا نگاه هر بیننده‌ای را به سوی خود جذب کند.Tilo Baumgärtel

شماره‌های قبلی این پرونده را در لینک‌های زیر مشاهده کنید:

gerd harry lybke neo rauch

جرد لیبکی، مؤسس اولین گالری هنری لایپزیگ

جرد لیبکی مؤسس اولین گالری هنری لایپزیگ  کسی که مکتب لایبزیک را به فراسوی مرزها برد سایت تندیس: ترجمه محمد عبقری جرد هری لیبکی Gerd Harry Lybke  پیش از اینکه فروشنده آثار راخ باشد، تندیس عریان نقاشی‌های او بود. راخ اینگونه توصیفش می‌کند: « کمی از من لاغرتر بود با موهایی آفرو مانند که گویی جیمی …

۰ comments

Markus Lüpertz3

نئو راخ سرباز هنرمند در جبهه مکتب لایپزیک

نئو راخ یک سرباز هنرمند در جبهه مکتب لایپزیک «در لایپزیگ، نقاش بودن یعنی آهسته و سنجیده گام برداشتن» سایت تندیس: ترجمه محمد عبقری نئو راخ (Neo Rauch) جوان پا به دنیای هنر گذاشت و سبک هنری فرانسس بیکن، ماکس بکمان، مارکوس لوپتز و برنارد هایسک را مورد بررسی قرار داد و در نهایت سبک …

۰ comments

bernhard heisig5 1

مکتب لایپزیگ، پاسداری از سنت‌های نقاشی

مکتب لایپزیگ، پاسداری از سنت‌های نقاشی ۱٫ پاسداری از سنت‌های نقاشی سایت تندیس ترجمه محمد عبقری واحد نقاشی و معماری لایپزیگ در سال ۱۷۶۴ افتتاح شد، اما در اواخر قرن ۱۹ام بود که با نگرش تجاری شهر خود را منطبق کرد. از سال ۱۹۵۰ و در راستای این هبوط به دنیای مادی، به آکادمی هنرهای …

۰ comments

MatthiasWeischerliving 4

نقاشان مکتب لایپزیک و عطش مجموعه‌داران

عطش مجموعه‌داران به نقاشان مکتب لایپزیک  زیبایی درد طرفداران بین المللی نقاشی لایپزیک سایت تندیس ترجمه محمد عبقری همچون دیگر شهرهای آلمان شرقی لایپزیگ نیز با مشکل بیکاری و کاهش جمعیت مواجه بود. کارخانه‌ها و پروژه‌های خانه‌سازی بسته و یا خالی بودند، بسیاری از آنها آماده تخریب بودند، درحالی‌که ساختمان‌های ویلهلمین(Wilhelmine) از اوایل قرن بیستم …

۰ comments

rauch heillchtung

مدرسه جدید لایپزیگ

مدرسه جدید لایپزیگ Leipzig International School نقاشی با نام خانوادگی دود نئو راخ و بالا آمدن ستاره مدرسه لایبزیگ سایت تندیس ترجمه محمد عبقری این پرونده در ۷ قسمت ارائه شده است و می‌توانید قسمت‌های بعد را در انتهای این شماره دنبال کنید در اوایل دهه نود، وقتی نقاشان تازه کار که حالا مدعیان صحنه …

۰ comments

 

نوشته‌های پیشنهادی

مدرسه جدید لایپزیگ

مدرسه جدید لایپزیگ

مدرسه جدید لایپزیگ Leipzig International School نقاشی با نام خانوادگی دود نئو راخ و بالا ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.