خانه | نقدوبررسی | نقد (برگه 10)

نقد

نقدی بر نمایشگاه طراحی سعید درخشان زنگنه | گالری هفت ثمر

سعید درخشان زنگنه

سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی | پرنده‌ای اثیری طراحی چیست؟ آیا اولین دریافت‌های هنرمند برای خلق اثری تصویری و یا‌‌ ساخت شیء کاربردی، ‌و یا‌ عادتی کهن‌که در انسان امروز‌دیده می‌شود؟ ... ادامه در سایت تندیس

ادامه نوشته

نقدی بر جاذبه های لاله بندانی

لاله بندانی

رد پای دیگران سایت تندیس به قلم حافظ روحانیچه خصیصه‌ی مشترکی آثار لاله بندانی در نگارخانه‌ی سایه را به هم پیوند می‌زند که این آثار ذیل عنوان «جاذبه» گرد هم آمده و به نمایش درآمده‌اند؟..... ادامه در سایت تندیس

ادامه نوشته

رمانتیسیسم برین |نقدی بر نمایشگاه محسن جمالی نیک

رمانتیسیسم برین

نگاهی به نمایشگاه برینِ بی ما ؛ نقاشی‌های محسن جمالی نیک در گالری "ایرانشهر"سایت تندیس به قلم سحر افتخارزاده هنرمندی که امروز در نقطه‌ای از تاریخ هنر ایستاده از سویی زیر بار سنگین گذشته پشت خم می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند با تکیه بر نقطه درستی از همین تاریخ، راه را برای خلق اثری به جا و متناسب با زمانه خود هموار سازد. پس انتخاب نقطه‌ها و وصل کردن آن‌ها به هم در ساخت کارنامه هنری یک هنرمند موثر خواهد بود و او باید در این انتخاب حساس و دقیق باشد... ادامه در سایت تندیس

ادامه نوشته

نقدی بر نمایشگاه محسن جمالی نیک | گالری ایرانشهر

محسن جمالی نیک

بَرین بی ما | سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی فرانسیس بیکن نقاش مؤلف و تأثیرگذار انگلیسی می‌گوید تصاویر من روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند و نه مغز انسان. به نوعی باید نوهیجان‌گرایی را استوار بر تأثیرات مستقیم روی سیستم عصبی انسان دانست و این تأثیرات به لحاظ نظری... ادامه در سایت تندیس

ادامه نوشته

نقدی بر نمایشگاه شاه پری بهزادی | گالری اثر

شاه پری بهزادی

از نقطه تا دایره | سایت تندیس به قلم حافظ روحانی مجموعه‌ی جدید آثار شاه‌پری بهزادی به یک معنی تداوم روندی است که این هنرمند در طول چند ساله گذشته آغاز کرده بود. این رویکرد و شیوه‌ی کاری از چند جهت قابل بررسی است. به یک معنا به نظر می‌رسد که تجربیات اخیر هنرمند در این آثار که تحت عنوان «سما» به نمایش درآمده به نتیجه‌‌ی مطلوب رسیده است یا لااقل می‌توان این آثار را نتیجه‌ی مجموعه‌ای از تجربیات در نظر گرفت.[divider style="dashed" top="20" bottom="20"][one_half]در ابتدا مجموعه‌ی «سما» ادامه‌ی تجربیات هنرمند در زمینه‌ی شیوه‌ی مرسوم کاری‌اش، مبتنی بر تکرار نقطه‌های رنگین است. این نقاط رنگین که به شکل متوالی در آثار بهزادی اجرا می‌شوند به نوعی ملهم از شیوه‌ی نقاشی نقاشان موسوم به «پؤانتالیزم» هست... ادامه در سایت تندیس

ادامه نوشته

نقدی بر نمایشگاه « دچار آبی بیکران» | رضا کیانیان

شهرت و کار خیر | سایت تندیس به قلم مریم روشن فکر | این هنرمند که کارنامه پرباری در سینما، تلویزیون و تئاتر دارد، چهره‌ایست که این روزها او را از بیلبورد نوشیدنی‌های ارگانیک تا نمایشگاه‌ عکس می‌توانیم ببینیم... ادامه در سایت تندیس

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.