یکشنبه , ۲ مهر ۱۳۹۶
خانه | گفتگو (برگه 4)

گفتگو

نور ناچیزی برای دیده‌شدن

تندیس:  نمایشگاه گروهی با عنوان «چند روایت از یک انسان که با امواج ارس به دریا پیوست» توسط «آرش تنهایی» در گالری دنا تهران افتتاح شد. این نمایشگاه از تاریخ ۶ شهریور تا ۲۳ شهریور در گالری دنا برقرار است و آثاری از فرشاد آل خمیس، مرتضی خسروی، زرتشت رحیمی، ...

ادامه نوشته

آیدین آغداشلو و شیوه‌های دیدن +فیلم

داود ارسونی ،تندیس:هنر تجسمی به واسطه دیدن خلق میشود و هنرمند تجسمی همیشه از این مساله رنج میبرده است که ،بیننده دیدن نمیداند. آموزش دیدن صحیح به به جامعه ای که بر سواد بصری آنها سرمایه گذاری نشده دغدغه بسیاری بوده است که از گذشته تا به حال ادامه دارد. ...

ادامه نوشته

«همکاری،تعامل» واحد پول جدید ما

تندیس،جاوید رمضانی: چندی است در فضای پر تحرک و کم عمق هنرهای تجسمی مجموعه سخنرانیها، کارگاه‌ها، نمایشگاه‌هایی و.. به ابتکار و عنوان جامعه‌ی نیو مدیا برگذار می‌گردد. دراین مجموعه اتفاقات از هنرمندان ایرانی و کشورهای دیگر دعوت به عمل آمده تا به ارائه تجربیات خود بپردازند و یا پیشنهاد و تمایل ...

ادامه نوشته

گفت‌وگوی شهروز نظری با حامد رشتیان

  متولد ۱۳۶۳ تهران و بزرگ شده‌ی شهرک اکباتان است. پدرش، سعید رشتیان تهیه‌کننده‌ی سینمای مستند و مادرش، هاله باستانی روزنامه‌نگار حوزه‌ی اجتماعی بسیاری از روزنامه‌های امروز تعطیل، دوم خردادی است. در دبیرستان البرز ریاضی خواند و بعد ریاضی محض را در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد، مجسمه‌سازی که از ...

ادامه نوشته

صادق بودن با خود مهم است

-چه عاملی باعث شد که به هنر نقاشی علاقه مند شوی و در این زمینه به فعالیت بپردازی؟ -من همیشه به تماشای مناظر و به خاطر سپردن تصاویر تمایل و علاقه داشتم و دارم. حتا نقاشی زیبایی را که در یک رستوران محلی دیده بودم را هنوز به خاطر دارم ...

ادامه نوشته

خط خطی‌های ذهن آوا شیرجعفری

آثار آوا شیرجعفری پیش از این طرح‌هایش،‌ بیشتر جنبه نقاشانه داشت و مملو از رنگ و سطح بود. می‌توان گفت این اولین تجربه نمایشگاهی وی با روحیه طراحانه است. او در این باره می‌گوید: «من هم‌چنان دغدغه نقاشی کردن و طراحی کردن را در اندازه‌های بزرگ دارم.  اما در کنار ...

ادامه نوشته

آبی‌وسفیدهای شافعی در سیحون

ايرج شافعی متولد ۱۳۴۱ است و از کودکی به نقاشی و سينما علاقمند بوده و نقاشی را زير نظر آيدين آغداشلو از سال ۱۳۶۳ دنبال کرده است و با حمايت معصومه سيحون نخستين نمايشگاهش را در سال ۱۳۶۵ در گالری سيحون برگزار کرده است. نقاشی‌های این مجموعه او ارتباطی با شخص معصومه سیحون ...

ادامه نوشته

ویستا در مدار صفر

استیتمنت کلی نمایشگاه در ارتباط با اثری است که همه این هشت نقاش با هم و در هجده بوم به سرانجام رسانده‌اند. ایده مرکزی این پروژه نخستین بار است که در ایران اجرا می‌شود و می‌توان گفت ارتباطی تنگاتنگ با موضوع پراکندگی سوژه دارد. آثار شخصی هر یک از نقاش‌های این مجموعه هم ...

ادامه نوشته

حامد صحیحی در طراحان آزاد

باید گفت تاکنون بیشتر آثار حامد صحیحی خاصیت مجموعه‌ای داشته‌اند و نمایشگاه «یازش» را هم نمی‌توان خارج از این روال بررسی کرد. البته به گفته خود صحیحی این مجموعه بیش از دیگر کارهایش، قابلیت دیده شدن مجزا از هم را دارند. او درباره ارتباط  این مجموعه با کارهای قبلش می‌گوید: ...

ادامه نوشته

امین آقایی از پشت شکاف در

آثار امین آقایی در این مجموعه تنها از لکه‌های رنگی تشکیل شده؛ لکه‌های رنگی‌ای که به گفته خودش شکاف‌های برای دیدن گذشته هستند. او درباره فرم کارش می‌گوید: «فرم در این کارها برایم بسیار مهم بود و از آن گذشته ترتیب چیدمان کارهای این نمایشگاه به گونه‌ای است که در ...

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.