خانه | پژوهش | مقالات پژوهشی (برگه 35)

مقالات پژوهشی

اعلام نتایج مقالات کنفرانس هنر در جامعه

تندیس: ​یازدهمین دوره کنفرانس هنر در جامعه (arts in society) از تاریخ ۱۰ الی ۱۲ آگوست ۲۰۱۶در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس برگزار می‌گردد. پیشتر فراخوانی برای دریافت پروپوزال مقاله، ورکشاپ و طرح های هنری دیگر در محورهای موضوعی مشخص، اعلام شده و پژوهشگران از سرتاسر جهان در آن شرکت کرده اند این ...

ادامه نوشته

دنیای گالری‌ها | گالری اُپرا

مریم روشن‌فکر، تندیس: در میانه بحران‌های دنباله‌دار خاورمیانه، هنر این منطقه به واسطه گسترش بازار هنر و احتیاج بازار به خون تازه پس از سال‌های بودن در سایه، با شروع فعالیت مجموعه‌داران هنری و افتتاح شعبه خانه حراج کریستیز و سایر حراجی‌ها در امارات متحده عربی، به روی صحنه آمد ...

ادامه نوشته

سازندگان هنر امروز | بخش اول

مریم روشن‌فکر، تندیس: چه کسی دنیای هنر را آنگونه که در سال‌های اخیر می‌شناسیم به وجود آورد؟ و چه کسی ممکن است در همین لحظه در حال ساختن آن باشد؟دنیای هنر امروز در ذات دارای تفاوت‌های چشمگیری با گذشته است و اغلب جریان‌های هنری امروز بر مبنای بازخوانی و حرکت ...

ادامه نوشته

یانگ‌تسه، با سرعت به پیش می‌رود

تندیس، مرضیه محمدمیری: کشور چین شباهت به پروژه دائمی در حال پیشرفتی دارد، پوشیده در طیفی از گرد و غبار، که لابه‌لای آن جرثقیل‌ها نقطه به نقطه دیده می‌شوند. این کشور تلاش می‌کند تا مسیری جدید برای پیشرفت انسان پیدا کند. مسیری در میان نابود‌سازی فرهنگی باستانی و محیطی که ...

ادامه نوشته

قضاوت با شما!

داود ارسونی ؛ تندیس:طراحی گرافیک ایران مدتی است که نشانه های بارزی از وضعیت اسفبار خود به نمایش گذاشته است. جدا از کشف اختلاس‌های کلان و فساد در ارکان مختلف دولت گذشته که شاید بیشتر شبیه تسویه‌حساب‌های حزبی و جناحی تعبیر می‌شد، در هنر گرافیک این مرزوبوم هم کشفیاتی به وقوع ...

ادامه نوشته

تصویر طراحانه عکاسان

جاوید رمضانی؛ تندیس: تصویر عکاسانه به عنوان نماد یک واقعیت طبیعی مطرح بود ولی امروز تصویر به عنوان یک موقعیت ادراکی از طریق دیدن مطرح است . سوال این است که ، آیا فضای تصویر مکان تکثیر حقیقت است و یا مکان مضاعف کردن آن ؟ بدیهی است که در پاسخ ...

ادامه نوشته

مردِ کلاسیک نئواکسپرسیون

کمتر پیش می‌آید هنرمندی معاصر در ظاهر کارش املی و عقب‌مانده به نظر برسد. شاید مختصات فهم ما از هنر، ما را مجبور می‌کند متجدد‌بودن هنر را در نوآورانه‌بودن آن بپذیریم. این بار هنرمندی از جریان لایپزیگ معرفی می‌شود که خصلت‌های منحصر‌به‌خود را در تاکید بر ناروزآمدی جستجو کرده و ...

ادامه نوشته

هنر نو رسانه‌ای (بخش سوم)

هنرمندان اولیه نو رسانه ای گاهی به خاطر کمبود دانش تاریخ هنریشان و همچنین غفلت از رابطه ی آثارشان با سنتهایی همچون دادا،پاپ آرت و هنر رسانه ا[۳]ی مورد انتقاد قرار می گرفتند،اما بعضی از هنرمندان نو رسانه ای در واقع ،بطور آگاهانه تاریخ هنر را در آثارشان بازتاب می دهند یا دوباره روایت می کنندوهمچنین...... #بازخوانی

ادامه نوشته

هنر نو رسانه‌ای (بخش دوم)

همچون هنر نو- رسانه ای ،نرم افزارهای منبع آزاد نیز با این نوع همکاری درگیر هستند ،البته به اینترنت و اقتصاد موجود بستگی دارد که چقدر از خودگذشتگی کند یا خوار شدن خود را بپذیرد و به فهم کامل این نکته نائل شود که برنامه نویسان علاقه مند و هنرمندان به یک اندازه از زمره مشتاقان راستین هستند.

ادامه نوشته

هنر نو رسانه ای (قسمت اول)

هنرمندان همواره از یکدیگر تاثیر گرفته و بر هم تاثیر گذاشته اند. در قرن بیستم اشکال گسترده ای از دخل و تصرف [۲]از کلاژ گرفته تا نمونه گیری[۳] در هنر نمایان شدند، همچنین بیان خلاقیتهای پویا تا اشکال فوق پوچ گرایانه نیز توسط تکنولوژیهای تولید انبوه مکانیکی امکان پذیر گشنتد. و هنرمندان استفاده از تصاویر و صداهای آماده را در کارهایشان آغاز نمودند.

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.