پنج شنبه , ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خانه | پژوهش | مقالات پژوهشی (برگه 30)

مقالات پژوهشی

از آن خودسازی و تغییر شکل؛مسایل حقوقی – بخش دوم

در بخش قبلی پرونده رشته توله سگ های جف کونز را بررسی کردیم و به حکم جنجالی فولسوم مارشال رسیدیم که بر اساس نظریه قاضی لوال صادر شده بود. بخش های قبلی پرونده را اینجا ببینید: Appropriation and Transformation Darren Hudson Hick از آن خودسازی و تغییر شکل مسایل حقوقی ...

ادامه نوشته

پرونده اقتصاد هنر: با انتقادهای دیگران چه باید کرد؟ بخش ششم

بیشتر کسانی که در چنین موقعیتی قرار می گیرند سعی می‌کنند بی دردسر قضیه را جمع کنند و می‌توانم شرط ببندم حرفی که می‌زنند نظر واقعی­شان نیست. معمولاً می‌گویند که خوششان می‌آید. اساساً پرسیدن این سوال بیجاست. چون شما نمی‌توانید بفهمید پاسخی که گرفته‌اید تا چه حد صادقانه است و راهی برای فهمیدنش هم ندارید. مگر اینکه از کسی بپرسید که از قبل با او ارتباطی داشته اید یا جایی باشید که افرادی کار هنرمندان مختلف را نقد می‌کنند. در این شرایط هم اگر کسی می‌خواهد نظری بدهد بگذارید با آرامش حرفش را بزند و تحت فشارش نگذارید.

ادامه نوشته

از آن خودسازی و تغییر شکل: مسایل حقوقی – بخش اول

آخرین بخش از پرونده جعل و از آن خودسازی را به برگزیده مقاله درن هودسون هیک با عنوان از آن خودسازی و تغییر شکل اختصاص می‌دهم. این بخش با دقت بیشتر به مسایل قضایی و حقوقی و استراتژی‌های مربوط به آن و نهایتا مساله از آن خودسازی و تغییر شکل ...

ادامه نوشته

آیا مردم باید بر چسب قیمت آثار را ببینند؟ (قسمت آخر قیمت گذاری اثر هنری)

بعضى از افرادى که واقعاً کار شما را دوست دارند توانایى خرید آثارتان را ندارند، آنها ممکن است جزو دسته هواداران پر و پا قرص شما باشند پس به آنها شانسى براى خرید بدهید. مثلا.....

ادامه نوشته

چگونگی قیمت گذاری اثر هنری (قسمت سوم)

پرونده اقتصاد هنر؛ ادامه بخش پنجم |اصولاً مردم وقتى تصمیم به خرید می‌گیرند یا در مقابل خدماتى که می گیرند مجبور به پرداخت وجهى می‌شوند، عادت دارند که قیمت ها را با هم مقایسه کنند و بعد تصمیم بگیرند. در مورد هنر نیز همینطور است. #بازخوانی

ادامه نوشته

چگونگی قیمت گذاری اثر هنری برای فروش ( قسمت دوم)

پرونده اقتصاد هنر؛ ادامه بخش پنجم| اگر ازآن دسته هنرمندانى هستید که چنین جملاتى در سر دارید : «مردم هنر من را نمى فهمند» یا «دیگران به اندازه کافى قدر آثار من را نمى دانند» یا «من واقعاً به خوبى پیکاسو کار میکنم و با اینحال او معروف شد ولى من نه» یا «به زودى یک دلال هنرى یا مجموعه دار خوب پیدا میکنم و ازآن به بعد زندگى ایده آلى خواهم داشت.» اگر اینگونه باشید در قضاوتتان دچار اشتباه خواهید شد. بهتر است از افرادى دعوت کنید تا به تماشاى آثار شما بیایند و نظرشان را درباره آثارتان بیان کنند که از هنر چیزى بدانند و روراست باشند نه دوستان نزدیکتان یا هواداران درجه یکتان.

ادامه نوشته

مخاطب ؛ از متن به حاشیه

گمانه‌زنی نقش  مخاطب در اطلاق برچسب «هنرمند پایتخت» سیدعمادالدین قرشی نوشته های دیگری در باب این پرونده:     منابع کوثری، مسعود. ۱۳۸۶٫ «مقالات اولین هم‌اندیشی جامعه‌شناسی هنر»، به اهتمام سیروس یگانه، تهران: فرهنگستان‌هنر. مشتاقی‌زاده، آروشا. ۱۳۹۴٫ «مونوپولی تهران، خودخواسته یا اجتناب‌ناپذیر!»، مجله‌ی تندیس، شماره ۳۱۷، ۶بهمن. ولف، جانت. ۱۳۷۹٫ ...

ادامه نوشته

پرونده فلسفه هنر | بررسی رئالیسم؛ بخش دوم

پرونده: فلسفه هنر بررسی رئالیسم در اثر «پرچم» جسپر جانز (بخش دوم) (با تکیه بر تعاریف «استاد  مهدی حسینی» از رئالیسم) نوشته رضا رفیعی راد بخش نخست این مقاله را اینجا ببینید: منابع : –        احمدی ، بابک.( ۱۳۹۱) . حقیقت و زیبایی،چاپ دوم ، تهران: نشر مرکز –        بکولا، ساندرو. ...

ادامه نوشته

بدون عنوان ؛ هنری که نام ندارد!

«بدون عنوان»هنری که نام ندارد. ترجمه: یاسمن نوذری Ruth Bernard Yeazell source: www.newrepublic.com (این مقاله به طور اختصاصی برای سایت تندیس ترجمه شده است و استفاده و انتشار آن در رسانه های دیگر با ذکر نام سایت تندیس به عنوان منبع بلامانع است.)  

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.