یکشنبه , ۲ مهر ۱۳۹۶
خانه | پژوهش (برگه 30)

پژوهش

خلاصه کتاب هنر معاصر بخش سوم |قسمت اول

جولیان استلابراس

خلاصه کتاب هنر معاصر نوشته جولیان استلابراس- بخش سوم |قسمت اول تلخیص: محدثه شادمهر  لینک به بخش اول لینک به بخش دوم هنرمندان  معاصر معمولاً با شیفتگی و دلهره‌ی توأمان به مقوله‌ی فرهنگ مصرفی می‌پردازند.    

ادامه نوشته

پرونده تعریف هنر | نظریه تقلید (بخش اول)

نظریه تقلید

پرونده تعریف هنر بخش نخست، نظریه تقلید هنر چیست؟ سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی تعریف هنر دغدغه‌ی عملی بازشناسی هنر است. بستر زمان ایجابی است برای این بازشناسی و به عنوان امر واقع  وظیفه متفکر و فیلسوف هنر فراهم آوردن ابزار برای شناخت آثار جدید و نوظهور به ویژه، ...

ادامه نوشته

درس‌هایی برای مجموعه داران

مجموعه داران

پرونده درس‌هایی برای مجموعه داران بخش اول  ۹ نکته برای اینکه چگونه اولین اثر هنری خود را بخرید ترجمه یاسمن نوذری برای رونق گرفتن خرید و فروش آثار هنری و کمک به کسانی که میخواهند برای نخستین بار قدم به این حیطه بگذارند پرونده پیش رو را آغاز کردیم در ...

ادامه نوشته

پرونده اقتصادهنر ؛ عکاسی از اثر هنری برای کاربرد آنلاین

اقتصادهنر

بخش یازدهم | اینترنت شیوه نمایش آثار هنرمندان را برای همیشه تغییر داده‌است. روش های مرسوم اطلاع رسانی هنر به هیچ‌وجه نمی‌توانند با شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها رقابت کنند. برای شما که هنرمندید، افزودن تعداد مخاطبان شدیداً بستگی به این دارد که پروفایل هنری‌تان را تا چه اندازه خوب بسازید و مدیریت کنید. بخش عمده‌ا‌ی از این پروفایل باید مربوط به سازماندهی و نمایش هنرتان باشد

ادامه نوشته

مجموعه‌داران مطرح دنیا؛ بخش دهم

مجموعه‌داران

مجموعه‌داران مطرح دنیا  در پرونده آشنایی با مجموعه‌داران مطرح دنیا، به معرفی تعدادی  از این مجموعه‌‌داران می‌‌پردازیم. بر خلاف عادت معمول که بیشتر به مجموعه‌‌داران مرد ساکن آمریکا می‌پردازند، ما نهایت تلاش خود را کردیم تا بر افرادی که هنوز ناشناس هستند و از اقلیت‌ها هستند نیز بپردازیم. تعداد زنانی ...

ادامه نوشته

پرونده پرتره| بررسی دوران قرون‌وسطی (قسمت اول)

قرون‌وسطی

بخش هفتم (قسمت اول) قرون‌وسطی، سده‌های‌میانه و عصر‌تاریکی به دوره‌ای هزارساله اطلاق می‌شود که از حدود اواخر سده‌ی چهارم تا اوایل سده‌ی پانزدهم در اروپای غربی ادامه داشته است. از رویارویی سنت هنر باستانی یونان و روم، با ذوق هنرمندان بومی، پدیداری نوین در اروپای غربی رشد کرد که به گفته‌ی گامبریج، اگر تاثیرگذاری آنها نمی‌بود، هنر غرب نیز در مسیری مشابه خط سیر هنر بیزانس پرورش می‌یافت

ادامه نوشته

مجموعه‌داران مطرح دنیا؛ بخش نهم

مجموعه‌داران مطرح دنیا

مجموعه‌داران مطرح دنیا دنیا‌ی امروز، بیش از هر زمان دیگر‌ی، کوچک و بدون مرز شده‌است و این به معنا‌ی پیدایش نوعی تازه از میلیونر‌‌ها و بیلیونر‌ها از سرتاسر جهان و با‌قابلیت خرید بالا می‌‌باشد. این قشر جدید بازرگانان، سلبریتی‌‌ها و نوع‌دوستان، در کنار خرید پنت‌هاوس‌‌ها، قایق‌‌ها و عمارات، به فعالیت ...

ادامه نوشته

مارسل دوشان ؛ شطرنج و هنر | سوم و پایانی

مارسل دوشان ؛ سازش‌ناپذیریِ زیبایی‌شناسِ شطرنج و پادهنرمند  نوشته‌یِ پ. ن. هامبِل (استادِ دانشگاهِ لانکاشر) ترجمه‌یِ سهندِ سلطاندوست (دانشجویِ کارشناسیِ ارشدِ پژوهشِ هنر؛ دانشگاهِ تربیت‌مدرّس) این مقاله در سه بخش در سایت تندیس منتشر شده در زیر بخش پایانی آن را مطالعه می فرمایید. بخش های پیشین مقاله را اینجا ببینید ...

ادامه نوشته

آنالیز اقتصادی هنرمندان ایران در حراج های بزرگ هنری

سهراب سپهري

درآمدی بر آنچه بر هنرمندان ایرانی در بازارهای بزرگ هنری می‌گذرد. چهره‌ای که از یک هنرمند در اذهان عمومی از ابتدا تاکنون ترسیم شده، همواره چهره‌ی انسانی دردمند و تنگدست و شیدا بوده مگر اینکه هنرمند سفارشی و درباری و در خدمت پادشاه عصر خودش بوده است. قصه‌ی فقر وحشتناک ...

ادامه نوشته

پرونده اقتصاد هنر؛ اهمیت امضا در اثر هنرى

بخش هشتم |ترجمه: مژده اتراک| امضاى شما مشخص می­کند که کار شما در چه تاریخى خلق و کامل شده است و ثابت می­کند که این اثر توسط شخص شما خلق شده است( به استثنا مواردى که روند ساخت کار مشارکتى باشد). وقتى کسى می‌خواهد بداند که اثر هنرى راچه کسى خلق کرده امضاى روى اثر پاسخش را می­دهد.

ادامه نوشته
مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.