سه شنبه , ۴ مهر ۱۳۹۶
خانه | پژوهش | عکاسی انتزاعی با تاثیر پذیری از سبک همفامی

بررسی سیر عکاسان فرمالیسم تا پلورالیسم | خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم | فرانسیس جوزف بروگوئر

عکاسی انتزاعی با تاثیر پذیری از سبک همفامی

عکاسی انتزاعی با تاثیر پذیری از سبک همفامی
فرانسیس جوزف بروگوئر Francis Joseph Bruguière
بررسی سیر عکاسان فرمالیسم تا پلورالیسم | خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم

نوشته: ون درن کوک | ترجمه: غلامحسین فتح الله نوری | انتشارات حرفه هنرمند

سایت تندیس تلخیص محدثه شادمهر

francis joseph bruguiere4 فرانسیس جوزف بروگوئر در زمینه‌های مختلف عکاسی فعالیت می‌کرد که می‌توان به عکاسی تبلیغاتی در نشریات وُگ، هارپرز بازار، ونیتی‌فر و اتحادیه اروپا اشاره کرد. وی با به‌کارگیری نقاشی توانست با شناختی که از نور پیدا کرد، آن را محملی برای بیان عاطفی قرار دهد.
بروگوئر در نیویورک و عکاس هم‌دوره‌اش، آلوین لنگدون کوبر در لندن، مفهوم انتزاع در عکاسی را بیش از هرکس دیگری در ربع قرن گذشته به‌کار بستند. آنها آثار انتزاعی خود را با تکیه به نور برای بیان فرم بنا نهادند.

francis joseph bruguiere1
نقاشی‌های انتزاعی اوایل دهه‌ی ۱۹۲۰ او در جلوه‌های تصویری همفامی، به‌صورتی است که نور در فرم باریکه‌های هندسی موضوع اصلی هستند، همانند آثار مورگان راسل morgan russell و استانتون مک‌دونالد‌ــ‌رایت stanton-macdonald-wright که پیشگامان سبک همفامی بودند.Morgan Russell
نقطه‌ی عطف زندگی حرفه‌ای بروگوئر سفارش کار یک مجموعه عکس در سال ۱۹۲۱ بود که شامل ترکیب‌بندی‌هایی برگرفته از انعکاس نور رنگی با « ارغنون رنگ» توماس ویلفرد بود. تلاش اولیه‌ای در امریکا، با استفاده از رنگ برای خلق تجربه بصری صورت گرفته بود که معادل ریتم در موسیقی بود.
وی در دهه‌ی ۱۹۲۰، عکس‌هایی پدید آورد که ترکیب‌بندی‌هایی با کاغذ بریده و غیره بود که به‌منظور به‌وجود آوردن تأثیر کنش و واکنش‌الگوی انتزاعی نور و سایه بود، و بر فرم و حرکت تأکید داشت.francis joseph bruguiere2
این فرم‌های منحنی و قوسی پدید آمده با کاغذ، نشان از درجه‌ی پیچیدگی چیزی بود که بروگوئر در دنبال کردن الگوی انتزاعی در پیش گرفته بود. تباین موزون به‌وجود آمده با نواحی روشن و تاریک به اثر جلوه‌ای تندیس‌گونه و پرتحرک می‌داد.
بروگوئر با باز نگه داشتن شاتر دوربین و حرکت آزادانه‌ی منبع نور، به هم‌پوشانی چندگانه‌ در سایه‌های پدید آمده رسید که لحنی شاعرانه به آثارش می‌بخشید. عکس‌های وی همانند هم‌ارزهای آلفرد استیگلیتز یا ترکیب‌بندی‌های واسیلی کاندینسکی، تجسم قلمروهای احساس است. به گفته‌ی وی: «آنچه می‌گیرید، بازتاب دید خود شماست؛ جنبه‌های پرورش یافته‌ای که در درون خود حس می‌کنید و میل دارید با اندیشه و کنش ذهنی آن را بیان کنید.»francis joseph bruguiere6

قسمت‌های قبل خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم را اینجا بخوانید:

Robert Petschow2

روبرت پتسشو عکاسی بر فراز آسمان

روبرت پتسشو عکاسی بر فراز آسمان بررسی سیر عکاسان فرمالیسم تا پلورالیسم | خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم نوشته: ون درن کوک | ترجمه: غلامحسین فتح الله نوری | انتشارات حرفه هنرمند سایت تندیس تلخیص محدثه شادمهر روبرت پتسشو Robert Petschow جزء اولین عکاسانی است که از داخل بالن تصاویری را ثبت کرده است، …

۰ comments
imogen cunningham6

ایموجن کانینگهام عکاس فرم‌های انتزاعی گیاهان در نزاع با عصر ماشین

ایموجن کانینگهام عکاس فرم‌های انتزاعی گیاهان در نزاع با عصر ماشین بررسی سیر عکاسان فرمالیسم تا پلورالیسم | خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم نوشته: ون درن کوک | ترجمه: غلامحسین فتح الله نوری | انتشارات حرفه هنرمند سایت تندیس تلخیص محدثه شادمهر ایموجن کانینگهام عکاسی که با خلق فرم‌های انتزاعی گیاهان به نزاع با …

۰ comments
edward weton11

ادوارد وستون عکاسی که با فرم‌ها شعر می‌سرود

ادوارد وستون عکاسی که با فرم‌ها شعر می‌سرود بررسی سیر عکاسان فرمالیسم تا پلورالیسم|خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم نوشته: ون درن کوک | ترجمه: غلامحسین فتح الله نوری | انتشارات حرفه هنرمند سایت تندیس تلخیص محدثه شادمهر ادوارد وستون به عنوان یکی از استادان عکاسی قرن بیستم شناخته شده است. عکس‌های بسیار ارزشمندی از وی …

۰ comments
ralph steiner 2

رالف اشتاینر عکاس فرمالیسم و تاثیر هنر شرق

رالف اشتاینر عکاس فرمالیسم و تاثیر هنر شرق تحت تاثیر  آرتور وسلی داو مدرس نوآور طراح کالج مدرسان کلمبیا بررسی سیر عکاسان فرمالیسم تا پلورالیسم | خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم نوشته: ون درن کوک | ترجمه: غلامحسین فتح الله نوری | انتشارات حرفه هنرمند سایت تندیس تلخیص محدثه شادمهر رالف اشتاینر Ralph Steiner، …

۰ comments
paul strand 8

آنچه پل استرند را به فرانسیس پیکابیا پیوند می‌زند

آنچه پل استرند را به فرانسیس پیکابیا پیوند می‌زند و تاثیر پذیری عکس‌های پل استرند از نقاشی‌های فرانسیس پیکابیا بررسی سیر عکاسان فرمالیسم تا پلورالیسم  | خلاصه کتاب عکاسی نمایی از مدرنیسم نوشته: ون درن کوک | ترجمه: غلامحسین فتح الله نوری | انتشارات حرفه هنرمند سایت تندیس تلخیص محدثه شادمهر مجموعه‌ی پیش رو شامل بخشی از …

۰ comments
گروه مرمت آثار هنری آوام

نوشته‌های پیشنهادی

بناهای تاریخی

مسابقه عکاسی بناهای تاریخی ویکی پدیا

مسابقه عکاسی بناهای تاریخی ویکی پدیا مهلت ارسال آثار ۱۵ مهر wiki loves monument امسال ...

فراخوان عکس تهران گالری شلمان

فراخوان عکس تهران با برگزاری نمایشگاه گروهی | گالری شلمان

فراخوان عکس تهران با برگزاری نمایشگاه گروهی | گالری شلمان فراخوان نمایشگاه گروهی عکس “تهران” ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.