خانه | خبر | اولين سمينار آموزشي فستيوال پرتره سازي با تدريس دكتر شريف‌زاده برگزار شد.

اولين سمينار آموزشي فستيوال پرتره سازي با تدريس دكتر شريف‌زاده برگزار شد.

دبیرخانه دائمی فستیوال سالانه پرتره سازی در راستای تداوم بخشیدن به اهداف آموزشی فستیوال اولین سمینار آموزشی خود با عنوان « دوره فشرده نگارش بیانیه هنری (استیتمنت نویسی) » با تدریس دکتر محمد رضا شریف زاده (عضو پیوسته شورای سیاست گذاری فستیوال) را در مرکز تخصصی هنر برگزار نمود، این دوره که به صورت فشرده و در چهار روز از پنجم تا هشتم شهریور 93 برگزار گردید مباحث اصلی پیرامون نگارش بیانیه هنری را مورد نقد و بررسی قرار داد وانجام همزمان تمرین های عملی نگارش و تولید هدفمند اثر هنری توسط هنرجویان نیز طی این چهار روز به انجام رسید.رئوس مطالب گفته شده به شرح زیر بوده است:

1- چرایی وجود یک بیانیه هنری

2- بررسی روش های گوناگون پیرامون نگارش بیانیه

3- دگرگونی معنا در نگارش بیانیه

4- بیان رویکردهای آکادمیک در نگارش بیانیه

5- روند ایجاد پرسش و پژوهش پیرامون اثرهنری

6- عدم محدودیت در دایره معنا سازی اثر هنری

7- عدم توصیف واکنشی مخاطب / بیننده

8- بیان کیفیت های احساسی

که همزمان شامل بررسی و تمرین موردی از آثار هنرجویان حاضر در کارگاه و همچنین تولید اثر هنری همزمان با قوام بخشیدن به تفکر هنرمند با روشی سیستماتیک و علمی بوده است.

dakheli 10

با توجه به برگزاری موفقیت آمیز این دوره تداوم برگزاری این کارگاهها در برنامه کاری دبیرخانه بوده و برنامه کارگاههای آتی با استفاده از اساتید و مدرسین حرفه ای به صورت جامع و در دوره‌های کوتاه مدت پیش از اعلام فراخوان سال آینده در حال تدوین می باشد که برنامه آن بزودی بر روی سایت تندیس قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان می توانند برای ارتباط با مرکز تخصصی هنر متصدی برگزاری کارگاهها از طریق سایت WWW.ARTSC.IR نیز در تماس باشند.

گروه مرمت آثار هنری آوام

نوشته‌های پیشنهادی

جشنواره تجسمی فجر

رویکردهای آلترناتیو | جشنواره تجسمی فجر

رویکردهای آلترناتیو در جشنواره تجسمی فجر با چاپ عکس به روش امولسیون مایع در موزه هنرهای معاصر نمایشگاه آثار این دوره از جشنواره تجسمی فجر رویکردهای جدیدی را در مواد و متریال انجام داده است. از جمله می‌توان به پروژه‌‌‌ی آقای مهران هوشیار[۱] با استفاده از چاپ آلترناتیو در حوزه عکاسی ارائه شده است اشاره کرد. این چاپ‌ها که در نتیجه تنوع تکنیکی عکاسی در طی ۲۰۰ سال از شکل‌گیری آن می‌باشد در ده سال اخیر در دنیا باز زنده‌سازی شده و تعدادی از هنرمندان فاین آرتیست، نقاش، شیمیست و عکاسان فنی به آن روی آورده‌اند. در ایران مرکز تخصصی هنر ... ادامه در سایت تندیس

بایدها و نباید ها در نوشتن استیتمنت

پرونده ای در باب اقتصاد هنر بخش سوم | چرا باید استیتمنت بنویسم؟ نوشتن استیتمنت کار احمقانه‌ایى به نظر می‌رسد. اگر قرار بود احساسات و درونیات خودم را با نوشتن بیان کنم نویسنده می‌شدم. همه هدف من در خلق اثر هنرى اینست که احساساتم را به زبان بصرى بیان کنم. چرا نباید مخاطب را آزاد بگذارم تا هنر من را تماشا کند و برداشت خودش را داشته‌باشد؟ #بازخوانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مزایای عضویت در خبرنامه تندیس را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت و مجله تندیس
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.